pondelok 30. marca 2015

Snaha dobehnúť straty čo najrýchlejšie

Dnes si vo Forex akadémii pohovoríme o ďalšej z množstva chýb za ktoré sa draho platí. Je ňou snaha dobehnúť straty čo najrýchlejšie.

Hneď na úvod si povedzme, že každá zisková forexová stratégia počíta aj so stratovými obchodmi. Z dlhodobého hľadiska neexistuje sytém kde budete mať všetky obchody ziskové.

Takže, čím skôr sa zmierite s tým, že stratové obchody budú prichádzať, tým lepšie pre Vás.  Treba si uvedomiť aj to, že takéto obchody môžu prichádzať aj v sériách. Nedávno som o tom napísal článok: Náhodná distribúcia ziskov a strát. Prečítajte si ho a mnohé veci Vám hneď budú jasnejšie.

Jednou z veľkých chýb je snaha dobehnúť straty čo najrýchlejšie. Zažil som si to na vlastnej koži. Po pár stratových tradoch som porušil všetky pravidlá ktoré som si sám nastavil.

Môj emocionálny stav sa totálne zmenil a všetka logika a rozumné uvažovanie bolo v okamihu preč.

A výsledok?

Vstupoval som do pozícií ktoré nemali evidentne šancu na úspech. Obchodoval som častejšie než som mal. Menil som obchodnú stratégiu. Posúval som stoplosy alebo ich nepoužíval vôbec. Zvyšoval som veľkosť lotov a tým aj svoje riziko. Môj kapitál sa rýchlo a isto zmenšoval až mi vôbec nič neostalo.

Asi preto sa vravím, že 80% úspechu vo Forexe je psychika a iba 20% to ostatné. Aspoň u mňa to tak bolo. Aj preto najväčšie šance v tradingu majú super disciplinovaní ľudia ktorí majú svoju psychiku a emócie pod absolútnou kontrolou, napr. bývalí armádni dôstojníci.

Takže dobrá rada na záver:

Naučte sa prijímať straty. Nevyhnete sa im. Dobrá správa je, že po stratových tradoch prídu zase tie ziskové.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára