štvrtok 19. marca 2015

Chamtivosť

Dnes Vám Forex Akadémia prináša ďalší článok zo série Chyby za ktoré sa draho platí. Jednou z veľkých chýb ktorej sa mnohí obchodníci dopúšťajú je chamtivosť.

Aj ja som sa jej často dopúšťal a doviedlo ma to len k množstvu stratových obchodov.

Chamtivosť sa môže prejavovať rôznymi spôsobmi. Uvádzam len pár ako príklad:

1) Neochota zobrať už získaný profit

Máte otvorený obchod a trh sa hýbe vaším smerom. Vaša pozícia je už v slušnom zisku a blíží sa k úrovni kde ste si predom zadefinovali, že vezmete zisk. Náhle ale máte nutkanie zarobiť ešte viac.
A tak necháte obchod aj naďalej bežať. To je za určitých podmienok aj správne rozhodnutie.
Čo ak Vám však všetko (technická analýza, blížiace sa vyhlásenie centrálnej banky, alebo aj vaša intuícia) napovedá, že je čas zabrzdiť, zobrať zisk a obchod uzavrieť? A vy aj napriek tomu trváte na tom, že chcete viac? A potom sa zrazu trh obráti, vymaže celý Váš zisk a váš obchod sa uzavrie na úrovni Vášho StopLossu zo stratou?

V tomto príklade existuje množstvo riešení. Jedným z nich je napr. posunutie stoplossu na úroveň kde ste otvorili obchod a pod. Hlavnou úlohou je ale preskúmanie Vašich vnútorných pohnútok a nenechať sa nimi ovládnuť. Triezvo a logicky zhodnotiť situáciu na trhu a rozhodnúť sa pre to správne riešenie.

2) Otváranie nových obchodov aj keď nie je vhodná doba

Mnohokrát sa mi stalo, že som uzavrel ziskový obchod a hneď na to som hľadal príležitosť vstúpiť do ďalšieho obchodu. Najlepšie ešte v tú samú minútu v ktorej som ten predchádzajúci uzavrel. Tak som nazbieral množstvo strát, pretože väčsinou tie nové obchody neboli vôbec opodstatnené mojou obchodnou stratégiou.

Tomu sa povie čistá chamtivosť. Vyvarujte sa podobným chybám a pred každým obchodom sa pýtajte sami seba, čo vás vedie k tomu aby ste ho otvorili. Či je to opodstatnený trade na základe vašej analýzy a stratégie alebo Vás motivuje chamtivosť prípadne nejaká iná emócia.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára